linkedin facebook linkedin facebook nod32

Ilyustrativ komp’yuter grafikasi

Muallif: Mengliyev Shoydullo

Qo`shilgan sana: 2014-03-23

Illyustrativ komp’yuter grafikasi


Tovarni xar tomonlama mos, chiroyli ko‘rsata olishlik bozor jamiyati uchun juda xos. Bunda xamma narsa tovarning sifatiga boglik. Masalan, o‘zi, o‘z tovari yoki kompaniyasi xakidagi axborotni kanday berishning belgilangan madaniyati vujudga kelgan. Xususan, axborot soxasi tovarlarini reklama kilish uchun illyustrativ komp’yuter grafikasidan foydalanish maksadga muvofik.
Illyustrativ grafika vositalari sifatli mashina tasvirlari, illyustrativ matnlar, chizmalar, eskizlar, geografik xaritalarni yaratish uchun xizmat kiladi.
Tijorat komp’yuter grafikasi sinfining grafik vositalardan farkyairok, illyustrativ grafiklar sinfining dasturiy vositalarida sifatli tasvirlarni olish birdan-bir maksaddir va uni aloxida taxlil kilish talab kilinmaydi. Ushbu sinfning dasturiy vositalari oddiy va tez usudda tarkibiy kismlarni yigishga xamda grafik ob’ektlarni o‘zgartirishga imkon beradi.
Xozirda komp’yuter grafikasining bu sinfi vositalari keskin rivojlanmoksa. Komp’yuterlashtirilgan reklama reklamaning zamonaviy shakllaridan biri bo‘lib, u zamonaviy reklamani komp’yuter grafikasi usullari va vositalari yordamida yaratish va tarkatishning tubdan yangi shaklidir.
Zamonaviy reklamada komp’yuter grafikasi vositalaridan foydalanish reklama kompaniyasining rolini tubdan oshiradi va undan:
a) televidenieda;
b) xalkaro ko‘rgazma va anjumanlarda;
v) AMBdan foydalanish jarayonida;
g) interaktiv o‘kitish tizimlarini ishlab chikishda;
d) xalkaro tarmoklarning elektron anjumanlarida;
e) o‘kuv jarayonida foydalanish mumkin.
Reklamada sifat o‘zgarishlari asosan uch yo‘nalishlar bo‘yicha sodir bo‘lmokda: reklama jarayonini komp’yuterlashtirish va uning natijasida unga informatika vositalarini tatbik etish, audio vizual texnikani va kabelli televidenieni rivojlantirii’
Illyustrativ grafikaning ADP ko‘pincha grafik muxarrirlar bilan tenglashtiriladi, ammo keyingilari ushbu sinfdagi ko‘pgina ADPlarning fakat bir kismidir. Masalan, Storyboard Plus ADPdagi grafik muxarrir Picture Maker modellaridan biridir, undan tashkari Story Editor ssenariylar muxarriri, Story Te11er — tayyor slayd fil’mlarni namoyish etish va Picture Taker — boshka ADPdan tasvirlarni tortib oluvchilar xam mavjud.
Ushbu sinfdagi dasturiy vositalarga fakat 2D grafikasi bilan ishlovchi va olingan tasvir xamda matnlar asosida slayd-fil’mlarni yaratishga va ularni tasvirlarning namoyish kilishning xar xil: diagonali bo‘yicha, ekranning markaziy nuktasidan chetlariga, bir-biriga karab suzib keluvchi ikkita nikoblab ko‘rinishida samarali foydalanishga imkon beradi.
Ushbu sinfdagi dasturiy vositalarda kuyidagi asosiy vazifalar amalga oshirilishi kerak:

  • shriftni tanlash;
  • rangli palitrani belgilash;
  • «cho‘tka»ning 1 chizik kalinligini tanlash;
  • oldin shakllantirilgan grafiklar kutubxonasiga murojaat kilish va ularni tanlash;
  • matnni tasvirga kiritish;
  • tasvirlarni kirkish, ulash va o‘chirish;
  • tasvirlarni slaydlar usulida maxsus sinflar bil n ko‘rib chikish;
  • tasvirlarni joylashtirish vositalari;
  • ishga doir grafik vositalarning mavjudligi.

Eng mashxur ADPlar kuyidagilar: RS Illustrator, RS Paint Brush, RS Storyboard, RS Storyboard Plus, Dr. Na11o, Fantavision VIKI, VGRAF, VIKONT, Grasr.
Keltirilgan ADPning zamonaviy versiyalar, masalan, Sogel Draw 3.0 va 4.0 ZD grafikasi bilan ishlaydi, ularda «rasm chizish buyumlari»ning: koraytirish vositalari, maxsus fil’trlar, fonlar uchun maxsus tasvirlar kutubxonalarining majmuasi ko‘paytirilgan. Ko‘plari o‘z ichiga mul’tiplikatsiyaning kengaytirilgan vositalarini oladi va amalda animatsion grafika sinfiga o‘tadi.
Komp’yuterlashtirish reklamadagi texnik tarakkiyotning kudratli dastasi bo‘ladi. Demak, u reklama tadbirlarini tayyorlash va o‘tkazishning texnika va texnologiyasiga turli yangiliklarni kiritishi, samaradorlikni keskin oshirishi va reklamaning an’anaviy turlariga mexnat xarajatlarini pasaytirishi kerak. Xorijiy tajriba shu xakda darak beradiki, xozir jaxonning sanoati rivojlangan mamlakatlarida amalda barcha reklama vakilliklari komp’yuterlar bilan jixozlangan va ulardan ko‘pi ma’lumotlarning ixtisoolashtirilgan bazalariga chikish imkoniyatlariga ega. Komp’yuterlashtirish firmalarning reklama, sotish va boshkarish faoliyatlari, ular o‘rtasidagi anik, chegaralarni bartaraf etib, birgalikda birlashtirilgan. SHu bilan birga, zamonaviy axborot texnologiyalari yordamida yukori sifatli reklama maxsulotlarini olishga intilish tendensiyalari kuzatilmoksa.
Bugungi kunda illyustrativ komp’yuter grafikasining dasturiy vositalari reklama axborotlari iste’molchilariga chukur ruxiy ta’sir ko‘rsatuvchi oldin erishib bo‘lmaydigan ko‘rish samaralarini olish imkoniyatini beradi. Komp’yuterlashtirish tufayli xozirda reklama tarkatishning shunday vositalari yaratilganki, ular iste’molchini axborotlarning u yoki bu manbalari bilan mulokotini tezkor ko‘llab-kuvvatlovchi, reklama kommunikatsiyalari faol ishtirokchisiga aylantirmokda.
Namoyish kiluvchi komp’yuter grafikasi
Rivojlangan bozor ikgisodiyotiga ega mamlakatlarda namoyish kilinuvchi grafikaga va ilmiy xamda tijorat natijalarini takdim etish maksadlarida marketing tadkikotlari ko‘rsatkichlarini ilmiy ko‘rsatishga katta axamiyat berilmokda.
Illyustrativ va tijorat grafikalari sinfi ADPning yanada rivojlanishi uning imkoniyatlarini integratsiyalashuvga olib keladi, shu tufayli namoyish kilinuvchi grafika vujudga kelgan. Buning natijasida tijorat grafikasining ADPga ayrim grafiklarni slayd-fil’m izchilligida kurishga va ularni ekranda bir-birlaridan keyin belgilangan vakt oraligida namoyish kilishga imkon beruvchi Story Editor ga o‘xshash modullar ko‘shilgan. Bunday turli slaydlarning paydo bo‘lishi ko‘rinuvchi yoki tovushli samarada (masalan, kanday tovushli) xam namoyon bo‘lishi mumkin. Bundan tashkari, keyinrok tayyor grafikani taxrir kilishga imkon beruvchi grafik muxarrirlar ko‘shildi. Illyustrativ grafikaning ADPda xam tijorat grafikasi moduli bilan ishlash imkoniyati kengaytirilgan.
SHunday kilib, namoyish kiluvchi grafika xozirda tijorat va illyustrativ grafikaning asosiy vazifalari majmuasiga ega va uch turdagi vazifalarni: grafikalar va diagrammalar bilan ishlash; tasvirlarni taxrir kilish va saklash; namoyish kilinuvchi materialni tayyorlash va rejalashtirishni xal kilishni ta’minlaydi.
Tijorat komp’yuter grafikasining dasturiy vositalari bilan ishlash tajribasi shundan darak beradiki, namoyish kilinuvchi material samaradorliganing asosiy siri ma’lumotlarni tatbik etish uchun diagrammalar turini to‘gri tanlashdir. Namoyish kilinuvchi grafika vositalarining katta kismi oddiy chizikli, ustunli va sektorli diagrammalarga ko‘shimcha sifatida aralash uch o‘lchamli diagrammalar, gistogrammalar va kimmatli kogozlar bozorining diagrammalarini ko‘llab-kuvvatlaydi. Namoyish kilinuvchi materialni yaratish uchun tijorat komp’yuter grafikasining dasturiy vositalarini tanlashda nutki tegishli slaydlarning juda kichik versiyalari bilan kuzatib boriluvchi ma’ruzachi uchun diagrammani bosib chikarishga imkon beradigan rejalashtiruvchi va matn muxarriri mavjudligiga aloxida e’tibor berish kerak.
Tijorat komp’yuter grafikasining dasturiy vositalari ko‘prok birbiridan fark kiladi, ammo ularni foydali tarzda birlashtirilib turuvchi bitta xususiyati bor, ushbu xodda foydalanuvchi xar kanday texnik murakkabliklardan ishonchli ravishda ximoyalangan, chunki u endi o‘z xarakatini bunga kanday erishishga emas, balki nimani olish kerakligiga karatishi mumkin. Namoyish kilinuvchi komp’yuterli grafikasining dasturiy vositalariga Power Point, Harvard Graphics, Freelanse, Arrlause, Holliwood va boshkalar kiradi.
Namoyish kilinuvchi materialni shakllantirish nuktai nazaridan tijorat komp’yuterli grafikasining amaliy dasturlar paketini tanlash, eng avvalo slayd-fil’m usulining skaneri yordamida shakllangan grafik namunalar SHKning ekranida slayd-fil’m usulida belgilanadi, berilgan izchillikda ko‘rib chikiladi, uni ko‘rish xam ko‘l, xam avtomatik usudda amalga oshirilishi mumkin. Interakgiv komp’yuterli grafikasini amalga oshiruvchi dasturiy vositalar slayd-fil’mini shakllantirish xar xil imkoniyatlarga ega. SHunga karamay namoyish kilinuvchi material o‘z belgilanishiga muvofik javob berishi kerak bo‘lgan umumiy talablar mavjud:
a) boy rangli palitra;
b) slayd-fil’m usulida tasvirlangan tasvirlarni paydo bo‘lishida maxsus ekran samaralari;
v) musikali jo‘r bo‘lish;
g) tushuntiruvchi matnlarni o‘zlashtirish uchun tushunarli va kulay slaydlarning mavjudligi;
d) bitta seansda slaydlarning cheklanmagan soni;
e) slaydlarni tijorat komp’yuterli grafikasi muxitidan tashkarida avtomatik ko‘rish usulining mavjudligi;
j) slaydni namoyish kilish vaktini va maxsus samara paydo bo‘lishi vaktini belgilash usulining mavjudligi.
Tijorat komp’yuter grafikasi dasturiy vositalarining eng muxim parametrlari grafik yordamida taxlil va nafakat interaktiv grafiklar, balki xar xil iktisodiy matematik usullar, marketing tadkikotlari ma’lumotlarining kompleks taxlilini o‘tkazishga imkon beruvchi statistik vazifalarni olishdan iborat.

1254 marta o`qildi.

Foydalanuvchi ismi: shoxrux
Qo`shilgan sana: 2016-04-12

malumodlar sifati yaxshi amma kam

Parol:
Eslab qolish.


Ro`yhatdan o`tish

testing

+998915878681

Siz o`z maxsulotingizni 3D reklama ko`rinishda bo`lishini xohlaysizmi? Unda xamkorlik qilamiz.

3D Reklama


Рейтинг@Mail.ru
Рейтинг@Mail.ru

Besucherzahler
счетчик посещений